УкраинскийРусскийEnglish

 

home

Україна, 20700,
Черкаська обл.,
м. Сміла, вул. Мазура, 24

fax

(04733) 443-54

phone

(04733) 402-46

email

Головна Проекти Дифсервіс
Дифсервіс

Історія виникнення напрямку робіт

Використання морських диференціальних підсистем СНС з метою підвищення їх точностних характеристик відповідно до Резолюцій ІМО, зокрема А.815 (19) визнано обов'язковим для навігаційного забезпечення судів з метою безпеки їх плавання на підходах до портів, у вузьких проходах і в районах з обмеженою свободою маневрування.

Доцільність розгортання мережі контрольно-коригувальних станцій морської диференціальної підсистеми СНС ГЛОНАСС / GPS визначається необхідністю створення надійного навігаційного засобу забезпечення безпеки плавання суден, їх ефективної експлуатації, а також запобігання екологічних лих на акваторіях з інтенсивним судноплавством, на підходах до портів, в портових водах і у вузкостях, де свобода маневрування обмежена.

Мережа контрольно-коригувальних станцій є базовим технічним засобом, що забезпечує високоточною координатно-часовою інформацією про розташування суден в прибережній акваторії і організовується в тих районах, де інтенсивність руху суден і існуюче навігаційно-гідрографічне забезпечення вимагають підвищення рівня безпеки плавання суден з метою захисту навколишнього середовища, а також скорочення простоїв судів і досягнення ритмічності роботи флоту.

Пояснення роботи контрольно-корегуючої станції (ККС) морської диференціальної підсистеми СНС ГЛОНАСС / GPS наведені нижче.

Схема роботи ККС

Пояснення роботи контрольно-корегуючої станції морської диференціальної підсистеми СНС ГЛОНАСС / GPS

Приймальна станція забезпечує прийом сигналів від усіх навігаційних космічних апаратів (НКА) СНС ГЛОНАСС / GPS, які перебувають в зоні радіовидимості антени. Потім, використовуючи відомі точні координати місця розташування прийомної антени опорної станції, формує і передає на радіомаяк диференціальні поправки до виміряних псевдодальностей відносно кожного супутника у вигляді стандартних повідомлень в форматі RTCM SC-104. Додатково до складу повідомлень включена оперативна інформація про можливі порушення в функціонуванні обладнання диференціальної підсистеми і НКА СНС ГЛОНАСС, GPS. Радіомаяк ККС передає сформовані поправки і оперативну інформацію у вигляді коригувального сигналу DGPS і DГЛОНАСС в ефір. Суднові навігаційні приймачі, приймаючи одночасно сигнали СНС ГЛОНАС, GPS і сигнали радіомаяка, що містять диференціальні поправки, визначають місце розташування судна з похибкою, що не перевищує одиниці метрів.

Опис функціональної схеми контрольно-корегуючої станції

Структурна схема контрольно-корегуючої станції диференціальної підсистеми ГНСС ГЛОНАСС / GPS наведена нижче.

Структурна схема ККС

Структурна схема контрольно-корегуючої станції диференціальної підсистеми ГНСС ГЛОНАСС / GPS

Опорна станція ДГНСС CH-3501 (ОС) приймає сигнали НКА СНС ГЛОНАСС і GPS, виконує формування дифпоправок і передає повідомлення в радіолінію радіомаяка.

Станція інтегрального контролю ДГНСС CH-3502 (СІК) приймає сигнали НКА СНС ГЛОНАСС і GPS, а також дифпоправки від радіомаяка і перевіряє знаходження дифпоправок в допустимих межах.

СІК постійно передає в ОС інформацію про результати контролю функціонування ОС і вироблення дифпоправок. При виході корегуючої інформації за допустимі межі формується сигнал тривоги. Найбільш важливим є сигнал тривоги, що формується при відхиленні координат, які визначила СІК, від опорних координат понад допустиму межу.

Контрольна станція CH-3500МКА (КС) приймає інформацію про роботу системи, локалізує місця збоїв і відмов і виробляє відповідні коригувальні дії. КС управляє установкою і зміною параметрів обладнання, зберігає інформацію про роботу ККС.

Роботи нашої компанії в даній області

В компанії роботи по створенню обладнання контрольно-коригувальних станцій були розпочаті в 1999 році.
До теперішнього часу розроблено та передано в серійне виробництво обладнання контрольно-коригувальних станцій СН-3500М, СН-3500МК, СН-3500МКА.

Для організації локального диференціального режиму поза зоною дії ККС (застосовується для високоточного навігаційного забезпечення локальних морських робіт, промірних і днопоглиблювальних робіт, лоцманської проводки суден, екологічного моніторингу) був розроблений і серійно виготовлявся комплект обладнання локальної дифпідсистеми в складі апаратури СН - 3022 (прилад вироблення диференційних поправок ГЛОНАСС \ GPS - базова станція), СН - 3002 (навігаційний ГЛОНАСС \ GPS Прийомоіндикатор - мобільна станція) і комплекту радіомодемів.

За допомогою цього комплекту досягаються точності визначення координат в межах 2 - 5 м на відстані 10 - 20 км від місця установки базової станції - СН-3022.

Публікації, посилання по темі, супутня інформація

ДОКУМЕНТИ, ЯКІ РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ВИМОГИ ДО МОРСЬКОЇ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОЇ ПІДСИСТЕМИ ГНСС ГЛОНАСС / GPS.

1. Recommended Standards for Differential Navstar GPS Service, RTCM SC-104: 2001, Version 2.3. Рекомендований стандарт дифповідомлень для диференціального GPS сервісу, розроблений Морською радіотехнічною Комісією (RTCM).

Стандарт визначає тип і формати дифповідомлень, переданих ККС. Стандарт прийнятий Міжнародним Союзом Електрозв'язку (МСЕ) Міжнародним телекомунікаційним союзом (ITU), всіма світовими виробниками обладнання і в останній редакції був доповнений переліком типів дифповідомлень для супутникової навігаційної системи ГЛОНАСС.

2. RTCM RECOMMENDED STANDARDS FOR DIFFERENTIAL NAVSTAR GPS REFERENCE STATIONS AND INTEGRITY MONITORS (RSIM), Version 1.1. Рекомендований стандарт для морської диференціальної підсистеми DGPS, опорні станції і контроль цілісності.

Стандарт визначає вимоги до установки, складу комплексу обладнання DGPS, форматів переданих повідомлень для контролю і управління, в тому числі дистанційного керування роботою ККС.

3. Technical Characteristics of differential Transmissions for Global Navigation Satellite Systems (GNSS) from Maritime Radio Beacons in the frequency Band 285-325 kHz (283.5-315 kHz in Region 1. Технічні характеристики передачі диференціальних поправок для ГНСС на основі морських радіомаяків в діапазоні частот від 285 кГц до 325 кГц. Рекомендація Міжнародного Союзу Електрозв'язку (МСЕ) - ITU-RM823.

Рекомендація №823 містить технічні характеристики служби ДГНСС, що використовує морські радіомаяки і суднові приймачі дифпоправок. Документ уточнює вимоги до ДГНСС, ДГЛОНАСС і DGPS, а також до об'єднаних радіопередач ДГЛОНАСС / DGPS. Типи повідомлень і зміст ґрунтуються на рекомендаціях RTCM. Рекомендації також містять інформацію про коефіцієнти завадозахищенності і максимальних займаних смугах частот при передачі дифповідомлень.

4. List of Radionavigation Services, DGNSS Reference and Transmitting Stations in the Maritime radionavigation (Radio beacons) Band, issue 5, 1997. Рекомендації Міжнародної Асоціації маякових Служб (lALA).

Рекомендації містять характеристики служби ДГНСС, вимоги до опорної станції і морських радіомаяків, що використовується для передачі дифпоправок.

5. DGPS BROADCAST SITE GPS ANTENNA INSTALLATION GUIDELINE'S AND CERTIFICATION STANDARD OPERATING PROCEDURE, RTCM 90-94 / SC 104-1, 17.08.1994. Керівництво по установці GPS-антен в дифпідсистемі DGPS, норми перевірок при огляді опорної станції дифпідсистеми від 17.08.1994 р.

Керівництво містить вимоги, що пред'являються до місця установки і монтажу антен для прийому сигналів глобальних навігаційних супутникових систем.

6. Техніко-експлуатаційні вимоги до морської диференціальної підсистеми глобальних супутникових навігаційних систем ГЛОНАСС / GPS.

Документ встановлює техніко-експлуатаційні вимоги, визначає методи і необхідні результати випробувань Морської диференціальної підсистеми супутникових навігаційних систем ГЛОНАСС / GPS. Дані ТЕВ визначають склад апаратури, технічні характеристики і експлуатаційні параметри ККС, взаємозв'язок елементів дифпідсистеми ГЛОНАСС / GPS і стандартизацію параметрів інтерфейсу, вихідні параметри, а також норми методи і умови проведення випробувань.