УкраинскийРусскийEnglish

 

home

Україна, 20700,
Черкаська обл.,
м. Сміла, вул. Мазура, 24

fax

+38 (04733) 217-54

phone

+38 (04733) 217-54

email

Головна Проекти Дифсервіс
Дифсервіс

Історія виникнення напрямку робіт

Використання морських диференціальних підсистем СНС з метою підвищення їх точностних характеристик відповідно до Резолюцій ІМО, зокрема А.815 (19) визнано обов'язковим для навігаційного забезпечення судів з метою безпеки їх плавання на підходах до портів, у вузьких проходах і в районах з обмеженою свободою маневрування.

Доцільність розгортання мережі контрольно-коригувальних станцій морської диференціальної підсистеми СНС ГЛОНАСС / GPS визначається необхідністю створення надійного навігаційного засобу забезпечення безпеки плавання суден, їх ефективної експлуатації, а також запобігання екологічних лих на акваторіях з інтенсивним судноплавством, на підходах до портів, в портових водах і у вузкостях, де свобода маневрування обмежена.

Мережа контрольно-коригувальних станцій є базовим технічним засобом, що забезпечує високоточною координатно-часовою інформацією про розташування суден в прибережній акваторії і організовується в тих районах, де інтенсивність руху суден і існуюче навігаційно-гідрографічне забезпечення вимагають підвищення рівня безпеки плавання суден з метою захисту навколишнього середовища, а також скорочення простоїв судів і досягнення ритмічності роботи флоту.

Пояснення роботи контрольно-корегуючої станції (ККС) морської диференціальної підсистеми СНС ГЛОНАСС / GPS наведені нижче.

Схема роботи ККС

Пояснення роботи контрольно-корегуючої станції морської диференціальної підсистеми СНС ГЛОНАСС / GPS

Приймальна станція забезпечує прийом сигналів від усіх навігаційних космічних апаратів (НКА) СНС ГЛОНАСС / GPS, які перебувають в зоні радіовидимості антени. Потім, використовуючи відомі точні координати місця розташування прийомної антени опорної станції, формує і передає на радіомаяк диференціальні поправки до виміряних псевдодальностей відносно кожного супутника у вигляді стандартних повідомлень в форматі RTCM SC-104. Додатково до складу повідомлень включена оперативна інформація про можливі порушення в функціонуванні обладнання диференціальної підсистеми і НКА СНС ГЛОНАСС, GPS. Радіомаяк ККС передає сформовані поправки і оперативну інформацію у вигляді коригувального сигналу DGPS і DГЛОНАСС в ефір. Суднові навігаційні приймачі, приймаючи одночасно сигнали СНС ГЛОНАС, GPS і сигнали радіомаяка, що містять диференціальні поправки, визначають місце розташування судна з похибкою, що не перевищує одиниці метрів.

Опис функціональної схеми контрольно-корегуючої станції

Структурна схема контрольно-корегуючої станції диференціальної підсистеми ГНСС ГЛОНАСС / GPS наведена нижче.

Структурна схема ККС

Структурна схема контрольно-корегуючої станції диференціальної підсистеми ГНСС ГЛОНАСС / GPS

Опорна станція ДГНСС CH-3501 (ОС) приймає сигнали НКА СНС ГЛОНАСС і GPS, виконує формування дифпоправок і передає повідомлення в радіолінію радіомаяка.

Станція інтегрального контролю ДГНСС CH-3502 (СІК) приймає сигнали НКА СНС ГЛОНАСС і GPS, а також дифпоправки від радіомаяка і перевіряє знаходження дифпоправок в допустимих межах.

СІК постійно передає в ОС інформацію про результати контролю функціонування ОС і вироблення дифпоправок. При виході корегуючої інформації за допустимі межі формується сигнал тривоги. Найбільш важливим є сигнал тривоги, що формується при відхиленні координат, які визначила СІК, від опорних координат понад допустиму межу.

Контрольна станція CH-3500МКА (КС) приймає інформацію про роботу системи, локалізує місця збоїв і відмов і виробляє відповідні коригувальні дії. КС управляє установкою і зміною параметрів обладнання, зберігає інформацію про роботу ККС.

Роботи нашої компанії в даній області

В компанії роботи по створенню обладнання контрольно-коригувальних станцій були розпочаті в 1999 році.
До теперішнього часу розроблено та передано в серійне виробництво обладнання контрольно-коригувальних станцій СН-3500М, СН-3500МК, СН-3500МКА.

Для організації локального диференціального режиму поза зоною дії ККС (застосовується для високоточного навігаційного забезпечення локальних морських робіт, промірних і днопоглиблювальних робіт, лоцманської проводки суден, екологічного моніторингу) був розроблений і серійно виготовлявся комплект обладнання локальної дифпідсистеми в складі апаратури СН - 3022 (прилад вироблення диференційних поправок ГЛОНАСС \ GPS - базова станція), СН - 3002 (навігаційний ГЛОНАСС \ GPS Прийомоіндикатор - мобільна станція) і комплекту радіомодемів.

За допомогою цього комплекту досягаються точності визначення координат в межах 2 - 5 м на відстані 10 - 20 км від місця установки базової станції - СН-3022.